Marketingtermen

Marketing is een wereld in beweging en kent veel marketingtermen. Vaak uit het Engels en niet altijd eenvoudig te doorgronden. Lees hier de uitleg van heel veel marketingtermen! Kennisdomein stelt je in staat de begrippen te begrijpen én waar nodig optimaal toe te passen.

Strategische planning maken

Het maken van een strategische planning is een must voor elk bedrijf. Zo’n planning gaat over alles wat met je bedrijf te maken heeft: van financiën en bedrijfsmiddelen tot productontwikkeling, personeel, huisvesting en de beoogde bedrijfscultuur. Een strategische planning is natuurlijk onmisbaar ...

Welke marketingfuncties zijn er

De wereld van de marketing is inmiddels heel groot en er zijn dan ook allerlei marketingfuncties. Specialisten die alles weten over SEO en SEA maar ook allround marketeers en natuurlijk ondersteunend personeel. Welke marketingfuncties zijn er en voor welke maak jij plaats in je bedrijf? Of kies je li...

De kracht van podcasts

Een moderne manier om jezelf, of je bedrijf, onder de aandacht te brengen is via een podcast. Wat zo’n podcast precies is en wat je ermee kunt bereiken vertellen we in dit blog. Je kunt zelf podcasts maken en aanbieden maar je kunt als bedrijf ook adverteren in daarvoor geschikte podcasts. Zo berei...

Marketing in huis of outsourcen

Marketing is van levensbelang voor elk bedrijf. De vraag of je kiest voor marketing in huis of outsourcen is dan ook een veelgestelde vraag. Beide opties hebben voordelen. Die zetten we in dit blog voor je op een rijtje. We kijken daarbij vooral naar online marketing; dé manier om je zichtbaar te ma...

Een online marketing specialist inhuren

Een marketingspecialist is iemand die je helpt je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Maar wat doet een online marketingspecialist precies om je meer klanten, meer productbekendheid en een betere naam te geven? In dit blog kijken we naar de taken van een online marketingspecialist. We kunnen je ...

De kracht van online marketing

Zit je eraan te denken om online marketing in te zetten voor jouw bedrijf? Het is de sleutel tot meer zichtbaarheid, klantbehoud en groei. Hier lees je waarom en hoe je dit het beste aanpakt. Moet je marketing inzetten voor je bedrijf? Het antwoord op deze vraag is vrijwel altijd een volmondig ‘jaâ...

Online marketing specialisaties

Ontdek de kracht van online marketing specialisaties. In dit blog onthullen we de geheimen achter verschillende specialisaties en hoe deze jouw bedrijf kunnen laten groeien. Ga met ons mee op reis! Overweeg je gebruik te gaan maken van een of meerdere online marketing specialisaties dan is het handig...

Wat doet een bedrijfsadviseur

Wat doet een bedrijfsadviseur? Ontdek de taken en tools van een professional die je helpt bij bedrijfskundige vraagstukken. Of je nu een MKB-ondernemer bent of een ZZP’er, deze blog geeft antwoord op wie er baat heeft bij een bedrijfsadviseur en hoe deze expert je bedrijf kan adviseren. Lees ve...

De inzet van marketing (deel 3)

Het afgelopen decennium is de inzet van marketing in een stroomversnelling geraakt. Marketeers hebben afkortingen gecreëerd die de consument niet meer begrijpt. Heb jij bijvoorbeeld al eens gehoord van de termen; CPM, CPL, DMP, CTR, KPI, PPC, SEO en SEA? Ben je geen marketeer dan is de kans groot da...

Acquisitie: (nieuwe) klanten werven 

De betekenis van het woord acquisitie is: het verwerven van klanten. Voor bedrijven natuurlijk een belangrijk onderdeel van hun bedrijfsvoering. Met het behouden van bestaande klanten en het verwerven van nieuwe klanten kan je immers je verkoop vergroten of tenminste behouden. Op welke manieren kan ...