Branding

Branding, letterlijk “brandmerken” is een middel om producten of organisaties van elkaar te onderscheiden. Wil je meer weten over branding dan kan je hier alles lezen over dit belangrijke instrument binnen marketing dat als doel heeft unieke associaties te creëren bij doelgroepen.

De toekomst van influencers

Op social media kan je haast niet meer om ze heen: influencers. Hoewel velen influencer marketing als negatief beoordelen, is het een zeer effectief marketingmiddel voor bedrijven. Daarnaast heeft de Stichting Reclame Code in 2019 een nieuwe wetgeving ontwikkeld die het gebruik van influencer marketi...

Coolblue, Bol.com en Zalando: geschiedenis van de webwinkel

We kennen allemaal de grote webshops als Coolblue, Bol.com en Zalando, maar wat weten we eigenlijk over hun ontstaansgeschiedenis? Gewend als we inmiddels zijn aan het online shoppen, vergeten we bijna dat deze mogelijkheid nog helemaal niet zo lang bestaat. Natuurlijk, al sinds het begin van deze ee...

In 10 stappen je merk in de markt zetten

Ontdek hoe je in tien simpele stappen je merk laat uitblinken. Leer de kneepjes van branding, herkenning creëren, en een sterk vertrouwen opbouwen bij je publiek. Start vandaag nog je succesvolle reis! Wanneer je een nieuw bedrijf probeert te promoten, ben je voornamelijk gefocust op branding. Je on...

De basis over neuromarketing

Hoe kan je met neuromarketing reclames, verpakkingen en websites optimaliseren? Hoe voer je eigenlijk goed neuromarketing onderzoek uit? In dit blog leert Tim Zuidgeest je over de basis van neuromarketing en hoe brein-data omgetoverd kan worden tot heldere inzichten en optimalisaties. Je hebt waarsch...

Heeft televisiereclame (nog) zin?

De grote adverteerders kiezen regelmatig voor reclame op televisie. Heeft televisiereclame (nog) zin nu er steeds minder tv wordt gekeken? Daarbij komt dat er veel mogelijkheden zijn om reclame te skippen. Mediaspelers worden steeds slimmer. Kies je bijvoorbeeld voor “uitzending gemist” dan kan j...

Een app laten maken voor je bedrijf

Een app laten maken voor je bedrijf is erg populair. De vraag is echter of het de moeite en de kosten waard is. In dit artikel zetten we voordelen en nadelen van een app laten maken op een rij. Feit is dat steeds meer mensen gebruik maken van mobiele apparaten. De smartphone en tablet zijn […]...

Unieke huisstijl: je bedrijfsidentiteit opbouwen

De juiste huisstijl is als een eerste indruk, die telt! Ontdek hoe deze jouw bedrijf uniek maakt en vertrouwen creëert. Van kleurkeuzes tot logo’s, wij geven je de do’s en don’ts. De kracht van je bedrijf zit hem niet alleen in de diensten en producten die je voortbrengt. Een huiss...

Influencers en hun impact op marketing

Een wereld waarin influencers een nieuwe draai geven aan de manier waarop we merken ontdekken en consumeren. Hoe werkt dit fenomeen eigenlijk? Dat leggen we je graag uit! Inmiddels een bekend fenomeen waarbij we direct kunnen concluderen dat de invloed van influencers steeds groter wordt. De manier w...

9 Tips voor het organiseren van een succesvol evenement

Een onvergetelijk evenement organiseren? Wij delen 9 essentiële tips die van jouw evenement een daverend succes maken. Van planning tot evaluatie – alles komt aan bod! Je hebt iets te vertellen of te vieren en wilt daar een evenement van maken. Je kunt dan best wat tips voor het organiseren va...

De kracht van een marketingpropositie

Stap in de wereld van marketing en ontdek de essentie van een marketingpropositie! We ontrafelen de waarde, de doelen en hoe deze jouw bedrijf een voorsprong kan geven. Binnen het marketing vakgebied heeft het woord propositie de betekenis van “belofte met betrekking tot de waarde van een product o...